Czego nie obejmuje przedłużona gwarancja?
Ubezpieczony (właściciel pojazdu) ma obowiązek dotrzymywania m.in. terminów przeglądów serwisowych czy badań diagnostycznych, aby utrzymać samochód w dobrej kondycji.
Ubezpieczony (właściciel pojazdu) ma obowiązek dotrzymywania m.in. terminów przeglądów serwisowych czy badań diagnostycznych, aby utrzymać samochód w dobrej kondycji.
Czym jest awaria samochodu?
Dla lepszego zobrazowania zacznijmy od głównej definicji, wokół której zbudowane są programy gwarancyjne tj. definicji awarii. Awaria to zdarzenie losowe, w wyniku którego następstwem jest uniemożliwienie bezpiecznego użytkowania pojazdu wywołane nagłym i nieprzewidzianym zaprzestaniem prawidłowej pracy elementów lub zespołów pojazdu, wymienionych w warunków ubezpieczenia, powodujące przerwanie ich funkcji lub unieruchomienie pojazdu, wynikające z przyczyn wewnętrznych, pochodzenia mechanicznego, elektrycznego, elektronicznego, pneumatycznego lub hydraulicznego.
W tej definicji kluczowe są zwroty takie jak zdarzenie nagłe i nieprzewidziane, czyli jeśli jeździsz od miesiąca z zapaloną lamką sygnalizującą konieczność dolania oleju do silnika a tego nie zrobiłeś co w konsekwencji doprowadziło do zatarcia silnika, wówczas przedłużona gwarancja nie zadziała, ponieważ uszkodzenie jest rezultatem zaniedbania.
Kolejny punkt to awarie wynikające z przyczyn wewnętrznych, oznacza to, że po kolizji drogowej nie będziesz mógł skorzystać z przedłużonej gwarancji, aby przywrócić sprawność auta bo kolizja jest przyczyną zewnętrzną.
Najczęstsze wyłączenia z ochrony gwarancyjnej
Gwarancja na samochód obejmuje wady fabryczne oraz materiałowe. Gwarancja nie obejmuje usterek powstających w wyniku normalnego użytkowania pojazdu, takich jak eksploatacyjne zużycie opon czy wytarcie tarcz hamulcowych. Części wyjęte spod ochrony gwarancyjnej to najczęściej:
Wybierz wariant ubezpieczenia.
Zaznacz oba pola wyboru.
Trwa przygotowanie formularza...