Moto poradnik

Moto poradnik

Czego nie obejmuje przedłużona gwarancja?

Ubezpieczony (właściciel pojazdu) ma obowiązek dotrzymywania m.in. terminów przeglądów serwisowych czy badań diagnostycznych, aby utrzymać samochód w dobrej kondycji.

Czym jest awaria samochodu?

Dla lepszego zobrazowania zacznijmy od głównej definicji, wokół której zbudowane są programy gwarancyjne tj. definicji awarii. Awaria to zdarzenie losowe, w wyniku którego następstwem jest uniemożliwienie bezpiecznego użytkowania pojazdu wywołane nagłym i nieprzewidzianym zaprzestaniem prawidłowej pracy elementów lub zespołów pojazdu, wymienionych w warunków ubezpieczenia, powodujące przerwanie ich funkcji lub unieruchomienie pojazdu, wynikające z przyczyn wewnętrznych, pochodzenia mechanicznego, elektrycznego, elektronicznego, pneumatycznego lub hydraulicznego.

W tej definicji kluczowe są zwroty takie jak zdarzenie nagłe i nieprzewidziane, czyli jeśli jeździsz od miesiąca z zapaloną lamką sygnalizującą konieczność dolania oleju do silnika a tego nie zrobiłeś co w konsekwencji doprowadziło do zatarcia silnika, wówczas przedłużona gwarancja nie zadziała, ponieważ uszkodzenie jest rezultatem zaniedbania.

Kolejny punkt to awarie wynikające z przyczyn wewnętrznych, oznacza to, że po kolizji drogowej nie będziesz mógł skorzystać z przedłużonej gwarancji, aby przywrócić sprawność auta bo kolizja jest przyczyną zewnętrzną.

Najczęstsze wyłączenia z ochrony gwarancyjnej

Gwarancja na samochód obejmuje wady fabryczne oraz materiałowe. Gwarancja nie obejmuje usterek powstających w wyniku normalnego użytkowania pojazdu, takich jak eksploatacyjne zużycie opon czy wytarcie tarcz hamulcowych. Części wyjęte spod ochrony gwarancyjnej to najczęściej:

  • Części podlegające naturalnemu zużyciu podczas eksploatacji, takie jak: filtry oleju, powietrza, paliwa i przeciwpyłowe układu klimatyzacji, pióra wycieraczek, żarówki, bezpieczniki. Z kolei elementy zawieszenia, świece zapłonowe, żarowe, hamulce, sprzęgło oraz paski napędowe zwykle są wyłączone z ochrony lub są objęte skróconym okresem gwarancyjnym.
  • Materiały eksploatacyjne, szczególnie wszelkie smary, oleje oraz płyny, w tym: płyn układu chłodzenia, układu wspomagania, hamulcowy oraz do spryskiwaczy szyb, a także czynnik układu klimatyzacji, chyba że są niezbędne w procesie naprawczym, np. uzupełnienie oleju w silniku po jego naprawie.
  • Czynności obsługowe i regulacyjne, takie jak: okresowy przegląd techniczny, okresowy przegląd nadwozia, regulacje silnika, regulacje geometrii zawieszenia, rotacyjne przekładanie opon, regulacje ciśnienia w oponach.
  • Niewłaściwe użytkowanie pojazdu, np. udział w zawodach sportowych, użytkowanie auta jako TAXI.
  • Brak właściwego serwisu, a także przeróbki i naprawy niezgodne z zaleceniami producenta oraz brak regularnych wizyt w ASO (powodują wygaśnięcie gwarancji).
  • Uszkodzenia i korozja powierzchniowa wywołana przez szkodliwe czynniki środowiska (kwaśne deszcze, osady chemiczne, ptasie odchody, sól). Uwaga! Gwarancja na perforację nadwozia może obwiązywać nawet 12 lat, ale trzeba wykonywać obowiązkowe przeglądy blacharskie.
  • Wady opon – w tym przypadku gwarantem jest producent ogumienia i to u niego właściciel auta powinien zgłaszać problemy dotyczące opon.
  • Uszkodzenia auta, jeśli pojazd uległ zalaniu, pożarowi lub został uszkodzony, musi zostać poddany naprawie w ASO, aby gwarancja została przywrócona.
  • W przypadku programów z listą części nazwanych (np. ADVANTAGE), ochronie podlegają części wymienione w OWU/SWU.

Współpraca

Jesteś agentem ubezpieczeniowym lub brokerem finansowym? A może prowadzisz komis samochodowy i chciałbyś nawiązać współpracę w ramach dystrybucji ubezpieczeń Gap i przedłużonych gwarancji?

Uzupełnij formularz kontaktowy, nasz pracownik skontaktuje się z Tobą.

 

Nie udało się wysłać wiadomości. Przepraszamy za niedogodności i prosimy skorzystać z maila: info@defendinsurance.pl.

Dziękujemy za wiadomość. Odpowiemy najszybciej, jak to będzie możliwe.

 

Wybierz wariant ubezpieczenia.

OK

Zaznacz oba pola wyboru.

OK

Ta część strony jest w budowie. Prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego poniżej. Dziękujemy Zespół Wsparcia Gwarancjeonline.pl.

OK